جنس ولیک (.Crataegus L) از خانواده گل سرخ در ایران

author

Abstract:

جنس ولیک (.Crataegus L) در ایران مورد مطالعه قرار گرفته است. از این جنس جمعاً 22 گونه و 5 هیبرید از ایران تشخیص داده می‌شود. که 3 گونه زیر بعنوان گونه‌های جدید معرفی و شرح داده می‌شود. Crataegus aminii, C. assadii, C. babakhanloui کلید شناسایی گونه‌های شناخته شده برای ایران ارائه می‌گردد. والدین هیبرید‌ها مشخص و تفاوت آنها با هیبرید های شناخته شده مقایسه می‌شود.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

جنس ولیک (.crataegus l) از خانواده گل سرخ در ایران

جنس ولیک (.crataegus l) در ایران مورد مطالعه قرار گرفته است. از این جنس جمعاً 22 گونه و 5 هیبرید از ایران تشخیص داده می شود. که 3 گونه زیر بعنوان گونه های جدید معرفی و شرح داده می شود. crataegus aminii, c. assadii, c. babakhanloui کلید شناسایی گونه های شناخته شده برای ایران ارائه می گردد. والدین هیبرید ها مشخص و تفاوت آنها با هیبرید های شناخته شده مقایسه می شود.

full text

دو گونه جدید از خانواده گل سرخ از ایران

گونه‌های Cotoneaster esfandiarii  و  Pyrus kandevanica به عنوان گونه‌های جدید نامگذاری و شرح داده می‌شوند. گونه اولی با گونه P. boissieriana قرابت دارد و نزدیکترین گونه به گونه دومی C. integerrimus است. اختلاف گونه‌های جدید با گونه‌های وابسته توضیح داده می‌شود.

full text

دو گونه جدید از خانواده گل سرخ از ایران

گونه های cotoneaster esfandiarii  و  pyrus kandevanica به عنوان گونه های جدید نامگذاری و شرح داده می شوند. گونه اولی با گونه p. boissieriana قرابت دارد و نزدیکترین گونه به گونه دومی c. integerrimus است. اختلاف گونه های جدید با گونه های وابسته توضیح داده می شود.

full text

دو گونه جدید از تیره‌های گل سرخ و گل گاوزبان از ایران

دو گونه جدید از تیره‌های گل سرخ و گاوزبان به نامهای Crataegus zagrica از جنوب غربی و Heliotropium esfahanicum از مرکز ایران نامگذاری و معرفی می‌گردند. گونه C. zagrica از کلیه گونه‌های جنس ولیک در ایران با داشتن کاسه ریزان در زمان میوه متمایز می‌گردد. گونه H. esfahanicum با گونه H. samoliflorumبا داشتن کرک در داخل جام‌گل، زایده بین لب‌های درفشی خمیده و فندقه کرک‌دار اختلاف دارد.  

full text

گزارش گونه Pyrus pashia از خانواده گل سرخ به عنوان گونه جدیدی برای فلور ایران

گونه Pyrus pashia  به عنوان گزارشی جدید از شمال شرق ایران گزارش می‌شود. این گونه با دارا بودن برگ‌های کم وبیش تخم مرغی شکل و  نوک تیز و همچنین اندازه میوه از گونه مجاور خود یعنی P. boissieriana قابل تفکیک می باشد. طرحی از این گیاه در مرحله میوه و گل به همراه نقشه پراکنش و تصاویری از مراحل گلدهی و میوه دهی دو گونه ذکر شده ارائه می‌گردد.

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 5  issue 1

pages  47- 56

publication date 1991-01-21

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Keywords

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023